februar 08, 2006

sindelagsbund

For første gang i flere dage kom jeg til at grine, så snottet fløj om ørerne på mig (er forkølet forstås). Det jeg kom til at grine af, var to klip i Deadline i aftes. Det første var fra Life of Brian, der hvor de alle sammen hænger på korset og synger Allways look at the bright side of life. Og bagefter en slags alternativ udgave af Jesus Christ Superstar - Jesus går rundt i gaderne iført hippiehår og en bleagtig ting og synger en firserpopsang, og lige i det han kommer til omkvædet, slår ud med armene og synger I will survive, bliver han kørt over af en bybus. - The end -

Tænkte højt i min stue efter en lang dag oplyst af religionens hellige flamme fra min tv-skærm, at for fremtiden vil der nok være mindst fire repræsentanter til stede i enhver samfundsdebat, en kristen præst, en katolsk ditto, en jødisk rabbiner og en muslimsk imam (som der netop var i deadline i aftes). De kan rådspørges og lægge en sindelagsbund under diverse emner, før der træffes nogen som helst beslutning om noget som helst. Bagefter kan det så komme til høring - skal vi sige - andre steder i verden. Man kan selvfølgelig også nøjes med at spørge Uffe Ellemand, tidens store humanist, han ved nok hvad der rører sig ..

Og nu, mens jeg stadig kan, vil jeg viderebringe en vittighed: Absolut sidste nyt... imamerne vil have forbudt Kim Larsens sang Jyllingevej, Mohammed har aldrig kørt på cykel, udtaler de...




Ingen kommentarer: